اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

موج جدید بارش‌ها در کشور از امروز/ کاهش دما تا 6 درجه در سواحل خزر

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی تازه به کشور از امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی بارش داریم و از اواخر وقت امروز در استان‌های قزوین، البرز و تهران باران می‌بارد.

موج جدید بارش‌ها در کشور از امروز/ کاهش دما تا 6 درجه در سواحل خزر

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور در غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های زاگرس جنوبی بارش باران و وزش باد داریم و از اواخر وقت امروز در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های تهران، البرز و قزوین بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: از بعد از ظهر امروز 13 فروردین تا اواسط وقت روز پنجشنبه 15 فروردین احتمال وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد و این به دلیل تشکیل کانون‌های گرد و خاک بر روی عراق و عربستان است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه 14 فروردین در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل خزر، دامنه‌های البرز، مرکز، شمال شرق و بخشی‌هایی از کرمان، بوشهر و یزد و همچنین غرب کشور رگبار باران و وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: از اواخر وقت روز پنجشنبه 14 فروردین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر تا ظهر جمعه دریای خزر مواج خواهد بود و دما در استان‌های ساحلی دریای خزر بین 3 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: روز جمعه 15 فروردین در شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور همچنین بخش‌هایی از جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز شنبه 16 فروردین گستره بارش‌ها در سواحل خزر و نوار شمالی کشور، شمال شرق و شمال غرب خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز یکشنبه 17 فروردین بارندگی در سواحل شرقی خزر، شرق و شمال شرق کشور خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و شمال خراسان جنوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر دوشنبه 18 فروردین با ورود سامانه جدیدی از شمال غرب در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارندگی خواهیم داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: فردا بندر عباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهر کرد و همدان با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه 14 فروردین نیمه ابری، برخی ساعات ابری همراه با بارش باران، وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در بعد از ظهر نیز این شرایط حاکم است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 12 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب                                                                 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول